Menu Zamknij

Pulsarlube S a separacja oleju

Osoby, które zajmują się wprowadzaniem smarów na produkcję, często spotykają się z sytuacją separacji oleju w układach smarowania. Takie zjawisko najczęściej zauważalne jest na etapie przechowywania smaru. Po otwarciu pojemnika ze smarem widać warstwę oleju zalegającą na smarze. Takie doświadczenie dla niezorientowanych powoduje, że zjawisko to rodzi wątpliwości dotyczące jakości i zdatności smaru do użytku. Okazuje się, że zupełnie nie ma powodu do obaw. Pulsarlube S a separacja oleju. Podobna sytuacja występuje w smarownicach automatycznych czy pompach smaru. To naturalne zjawisko, smar w swojej istocie składa się z oleju bazowego, zagęszczacza, którego rolą jest utrzymanie oleju w miejscu, oraz różnych dodatków, które wpływają na ostateczne właściwości użytkowe smaru.

Pulsarlube S

Pulsarlube S a separacja oleju. W przypadku prostych układów smarowania złożonych ze smarownic jednopunktowych napędzanych sprężyną warto rozważyć z pewnością zastosowanie smarownic Pulsarube S. W urządzeniu zastosowano sprężynę w podstawie smarownicy. Tłok porusza się w górę do zaworu regulującego dozowanie, później smar przepływa w dół poprzez tuleję prowadzącą do podstawy i gwintowanego przyłącza. W konsekwencji eliminujemy zjawisko separacji oleju ponieważ smar tłoczymy w górę a nie w dół. Ruch tłoka w górę zapobiega wypływaniu smaru pod własnym ciężarem i utrzymuje go jako całość w komorze smarownicy. Zapobiega to jego utwardzaniu pod wpływem ciśnienia oraz separacji oleju. Pozwala to w trakcie pracy na całkowite opróżnić zawartość dozownika. Należy pamiętać jednocześnie, że smarownice sprężynowe nie znajdą zastosowania w przypadku wysokiego ciśnienia zwrotnego w punkcie smarowania. Ciśnienie w smarownicach Pulsarlube S nie jest wysokie, tym samym nie nadają się one montażu w większych odległościach. Zalecamy stosowanie bezpośrednio w punktach smarowania.